Niemalże każdy posiada samochód. Niezależnie od tego, czy auto jest używane, czy nowe z salonu, z pewnością jest wygodnym środkiem transportu, z którego korzysta się niemalże non stop. O rosnącej liczbie posiadaczy samochodów świadczy ciągłe zakorkowanie ulic oraz zapełnienie parkingów. Niestety wzrost liczby aut wiąże się ze wzrostem emisji spalin, ciągłym zanieczyszczeniem środowiska i wszechobecnym smogiem.
Zatem czy można w jakiś sposób polepszyć sytuację naszej planety?
Jednym z rozwiązań jest zastąpienie tradycyjnych samochodów elektromobilami. Auto elektryczne działa praktycznie tak samo jak tradycyjny pojazd, z tą różnicą, że jego źródłem zasilania jest energia elektryczna, czyli prąd. Dzięki takiemu napędowi, do środowiska nie wydzielają się produkty wytworzone podczas spalania paliwa. Dodatkowo korzystając z takiego auta nie ma konieczności smarowania ruchomych elementów żadnymi olejami ani smarami. Nie jest konieczne także chłodzenie silnika.
Jak zatem zasilić taki samochód?
Niektórzy posiadacze aut elektrycznych mają własne stacje zasilające pojazd, na przykład w garażu, dzięki czemu mogą w każdej chwili naładować swój pojazd. Inni natomiast korzystają z punktów umożliwiających zasilenie elektromobilu.
Niezależnie od tego, czy mamy domową stację zasilającą, czy korzystamy z tych ogólnodostępnych, do zasilenia auta elektrycznego potrzebne będą porządne kable do ładowania aut elektrycznych. Istnieje kilka trybów ładowania aut elektrycznych, które różnią się sposobem podłączenia samochodu do źródła zasilania, a także szybkością jego pełnego naładowania. Tak samo jak istnieją różnego rodzaju kable do ładowania aut elektrycznych, tak samo wyróżnia się kilka typów samych ładowarek do elektromobili.

Typy ładowarek.
Pierwszym z typów ładowarek do samochodów elektrycznych jest ładowarka, zasilająca prądem stałym. Wykorzystują one prąd zmienny, następnie zmieniając go na prąd stały. Dzięki temu do pełnego naładowania auta wystarczy jedynie czas między piętnastoma minutami a dwiema godzinami. Minusem takiego typu zasilania jest jego koszt, który waha się w granicach od czterdziestu do dwustu tysięcy złotych.
Drugim typem zasilania jest ładowanie z wykorzystaniem prądu zmiennego. Czas pełnego naładowania pojazdu jest równy w tym przypadku od dwóch do pięciu godzin, czyli ten proces jest zdecydowanie wolniejszy od tego ładującego prądem stałym. Ale w tym przypadku „na plus” działa cena takiego sposobu zasilania, ponieważ jest znacznie niższa.
To od naszych wymagań zależy jakie kable do ładowania aut elektrycznych wybierzemy oraz z jakiej metody zasilania będziemy korzystać.